onsdag 11 mars 2009

Ung Galopp utmanade

Precis inkommen till kontoret efter att ha hållit en föreläsning på Jägersro för Ung Galopp om Sockerberoende. Efter en liten test kom vi fram till att 3/4 av gruppen var sockerberoende... Ajaj, vad göra? Jag fick helt enkelt utmana hela gänget så från imorgon till och med 27/4 gäller det att undvika:
- Godis
- Choklad
- Glass
- Kakor och kex
- Chips och liknande samt
- Läsk

Var dag man klarar detta får man 2 poäng och den med flest poäng 27/4 vinner Biocheckar och framför allt - ÄRAN! Eftersom jag är för snäll för mitt eget bästa så gav jag alla lite handikapp och börjar själv med -2 poäng.

Slutligen till alla er som undrar om jag äter godis ikväll som ju är sista chansen på ett tag kan jag bara svara: -Det kommer ni aldrig att få veta...

Tjejer: Lycka till, och alla andra: Varför inte hänga på och göra av med sockersuget ett antal veckor framåt?

/Patric

Etiketter: , , , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida